Saturday, December 11, 2010

Syukur...

Dari semalam lagi untuk cuba menulis sesuatu di sini. Ingin berkongsi kegembiraan dengan anda. Tetapi jari jemari ini kaku. Mungkin kerana terlalu gembira hingga membuatkan saya tak tau nak kata apa-apa. 27 Dis 2010, result ielts dikeluarkan. Dengan perasaan yang berdebar-debar.. rasa takut... rasa tak sabar... owh semuanya digaul menjadi satu.

Dengan penuh pengharapan... dengan penuh doa.... saya benar-benar memohon pada Allah agar keputusannya nanti akan menggembirakan semua pihak. Hanya DIA yang mengetahui gelodak di hati saya. Dan... Alhamdulillah... Allah menjawab semua doa-doa saya... Allah memperkenankan harapan saya. Semuanya terasa begitu indah. Semuanya terasa begitu mudah...

Jujurnya, masa peperiksaan hari itu... saya benar-benar rasa tertekan. Dengan [sakit] yang dihadapi pada masa itu . Saya benar-benar lemah. Dan saya tau saya telah diuji... Dan waktu dalam [dewan peperiksaan], susahnya soalan-soalan tersebut hingga membuatkan saya hilang keyakinan. Apa yang saya lakukan waktu itu, saya tidak putus-putus berdoa... Semoga akan terjadi satu keajaiban. Agar saya dapat jawab dengan baik... Ketika itu saya hanya menjawab peperiksaan hanya mengikut gerak hati yang dikurniakan oleh Allah. Saya tak pasti apa yang saya tulis..... betul.. hanya mengikut gerak hati sahaja.... I'm lost in my way..... Hanya doa... hanya DIA yang maha mengetahui segalanya.

Dan semalam saya dapat keputusannya. Ya Allah... besarnya nikmat yang Engkau kurniakan untuk aku... Aku berjaya! dan aku yakin kejayaan ini 100% semuanya dariMU. Rasa tidak percaya dengan apa yang dilihat... dan aku semakin yakin denganMU Allah... Aku makin yakin seyakinnya.... Engkau sentiasa menguji hambaMU, kerana sesungguhnya Engkau maha mengetahui apa yang terbaik untuknya.

Masanya akan tiba... Saya akan mula membuat perancangan dengan sebaik mungkin. Saya harus cepat. Banyak lagi benda yang perlu diselesaikan dengan segera. Yang pasti bulan depan Januari 2011 saya dikehendaki menghantar permohonan PhD saya. Semuanya begitu pantas. Saya harus pantas dan tak boleh lengah-lengah lagi. Pada siapa lagi harus saya meminta... tak lain dan tak bukan... hanya Allah.

‎"Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur... Allah telah pun memberkatimu..."



P/s: Terima kasih atas sokongan dan doa anda semua selama ini. Saya amat menghargainya.

2 comments:

Princess Nur said...

congrats nis..exam apa ni? exam nk apply ke phd ke?

Arenis said...

hi nur. aar ni exam untuk apply phd for scholarship. susah gila examnya.... :( Alhamdulillah...nasib baik lepas.