Thursday, December 24, 2009

Hye... What say you?



" HAVE A POSITIVE ATTITUDE
; hang around with positive people, stay away from cry babies and complainers, because they will pull you down to their level. If something isn’t going right in your life, keep it to yourself, no one wants to hear your problems, make people believe you are having a wonderful time - Joe Gerard "


Think... think... and think...
Think and act wisely..

2 comments:

Bro Ahmad said...

Pada pendapat sy,positif attitude boleh dicapai oleh sesiapa sahaja.Untuk mencapai attitude yang baik mestilah mengikut proses flow yang berkesan.1)Psychology,Focus,Self Talk->2)Attitude-> 3)Actions-> 4)Results-> 1).

Daripada flow tersebut sebenarnya penekanan psychology penting kerana dari pada step 1 ini kita nampak fokus(matlamat) yang hendak di capai.Bila goals kita dapat di setkan di dalam minda,secara automatik tindak-tanduk,perilaku,perangai,gerak kerja akan menjadi positif.Ia akan ke fasa attitude iaitu fasa ke 2 dlm proses flow.Bile attitude positif kita hendaklah melakukan tindakan(actions) setiap fokus(matlamat) yang kita idam-idamkan.Segala action/proses di rekod sebagai result supaya akan diulang untuk penambahbaikan.Rujuk blog Sy di: http://sumberhartanah.blogspot.com/2009/12/urusan-perniagaan-hartanah-fasa-2.html

Arenis said...

Tq Mr Ahmad for a good sharing.
I really agree with u. Dalam hidup kita ni, mmg kena sentiasa berfikiran positif. Kadang-kadang kita akan cepat berputus asa bila kegagalan datang melanda. But what we can do, kena cepat bangkit. What the past is the past... Cari potensi diri.. Terokai diri... kenali diri... dan pasti kita akan temui kekuatan sendiri.

God bless..