Thursday, December 31, 2009

Just to sit down and rest awhile... Happy New Year 2010...

"2010 tahun baru...."
Banyak yang perlu direncanakan. Banyak yang perlu dibuat penambahbaikan...
Terlalu banyak anugerah yang dikurniakan dari Illahi... namun terlalu sedikit aku mensyukurinya.

Satu permulaan semester yang baik..
walaupun pada hari pertama kuliah hanya 2 org pelajar yang menghadirkan diri... agaknya para pelajar menguji sejauh mana kesabaran aku :) Namun begitu... lepas kelas, ada di antara mereka yang datang berjumpa. Mohon maaf. Bagus... walaupun ramai yang mengatakan ini adalah trend bila buka semester... Aku hargai pada mereka yang datang dan berjumpa personally dengan pensyarah untuk meminta maaf.

Siapa kita untuk menghukum para pelajar?
Mereka cukup matang untuk menilai baik dan buruk.. Aku gembira dengan sikap segelintir pelajar yang suka dirinya ditegur.

Berkata aku pada diri sendiri...
Yaa.. Tegurlah aku!
Bimbinglah aku!
Bantulah aku!

tak kira mereka adalah pelajar... rakan fakulti, orang yg lebih tua... dan juga pada insan2 yang lebih muda dari aku....

Masa berjalan terlalu pantas.... Usia semakin meningkat....
Aku benar2 mengharapkan... kita akan menjadi lebih matang... lebih bijak dalam mengendalikan masalah yang mendatang...

3 things that we should ask ourself...

1. What are our targets?
2. What are your strategies to achieve the targets?
3. Who are you in 10 years coming?

Manusia ini mempunyai halatuju yang berbagai-bagai dan berbeza-beza bergantunglah, samada mereka terjun di dalam keseronokan dan syahwat dunia ataupun meningkat ciri-ciri keperibadian mereka kepada peribadi yang tinggi.

Sesungguhnya Allah maha mengetahui segalanya....




No comments: